«Το τελευταίο μετρό» στην Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων CineΔράση

Την Τετάρτη 24 Μαΐου η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση παρουσιάζει στο ΤΥΠΕΤ την κλασική γαλλική ταινία «Το τελευταίο μετρό».

Πάρκο Μίκης Θεοδωράκης (πρώην ΤΥΠΕΤ)
Π. Μπακογιάννη 38-42
Βριλήσσια
Τηλέφωνο: 6974371054 & 6974039850

Το Τελευταίο Μετρό (Le Dernier Metro, the Last Metro)

Σκηνοθεσία: Francois Truffaut.
Πρωταγωνιστούν: Catherine Deneuve, Gerard Depardieu, Jean Poiret, Andrea Ferreol, Paulette Dubost, Jean Louis Richard, Heinz Bennent. Φωτογραφία: Nestor Almendros. Μουσική: Georges Delerue.

Παρίσι, 1942. Στην κατεχόμενη από τους Ναζί γαλλική πρωτεύουσα, η Μαριόν, μια πρώην κινηματογραφική σταρ και τώρα διάσημη ηθοποιός του γαλλικού μπουλβάρ, διευθύνει μόνη το θέατρο «Μονμάρτη», που ανήκει στο σκηνοθέτη σύζυγό της. Αυτός, ένας Γερμανός Εβραίος, που εγκατέλειψε την πατρίδα του με την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία και βρήκε καταφύγιο στη Γαλλία, κρύβεται στο υπόγειο του θεάτρου, παρακολουθεί τα πάντα από έναν αεραγωγό και δίνει από εκεί σκηνοθετικές οδηγίες για το ανέβασμα των παραστάσεων.
Η Μαριόν για να αποφύγει τις ενοχλήσεις από τις κατοχικές αρχές διαδίδει ότι έχει διαφύγει στην Νότια Αμερική, ενώ για να κρατήσει το θέατρο ζωντανό και να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο της πτώχευσης προσπαθεί να ανεβάσει την παράσταση ενός νέου έργου με τίτλο «Οι εξαφανισμένοι». Βοηθοί της μια αμπιγέρ διφορούμενης σεξουαλικότητας, κρυφά ερωτευμένη μαζί της, ένας αντισημίτης κριτικός, μια νεαρή γυναίκα που κάνει οτιδήποτε για μια θέση στο θέατρο, ένας διασκεδαστικός σκηνοθέτης κοκ. Καταλύτης για τις εξελίξεις θα είναι ο νεαρός και προικισμένος ηθοποιός Μπερνάρ, που συμμετέχει στην Αντίσταση. Η πρόσληψη του στον θίασο για τις ανάγκες του έργου ανατρέπει τις ισορροπίες, αναστατώνει συναισθηματικά τη Μαριόν και επιφέρει απρόβλεπτες αλλαγές στη ζωή όλων.

«Το τελευταίο μετρό» κέρδισε 10 βραβεία Σεζάρ, ανάμεσά τους αυτά της καλύτερης ταινίας και καλύτερου σκηνοθέτη Είχε επίσης προταθεί για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας, αλλά έχασε από το σοβιετικό μελό «Η Μόσχα δεν πιστεύει στα Δάκρυα». Μια ακόμα πολιτική σκοπιμότητα για ένα θεσμό που δηλώνει «καθαρά απολιτικός»!