Οι νέες ταινίες 10 Ιανουαρίου

Το παιχνίδι Με Τη Φωτιά/Burning

Σκηνοθεσία: Chang-dong Lee
Παίζουν: Ah-in Yoo, Steven Yeun, Jong-seo Jun

Ο Γιόνγκσου έχασε μόλις τη δουλειά του. Τυχαία θα συναντήσει τη Χάεμι, ένα κορίτσι που έμενε κάποτε στη γειτονιά του. Εκείνη του ζητάει να προσέχει τη γάτα της όσο θα λείπει σε ταξίδι. Με την επιστροφή της, συστήνει στο Γιόνγκσου ένα μυστηριώδη νεαρό άντρα με το όνομα Μπεν, που γνώρισε όσο έλειπε. Ο Μπεν μιλάει στο Γιόνγκσου για τις περίεργες συνήθειες του, ο έρωτας και η εμμονή του Γιόνγκσου για τη Χάεμι μεγαλώνει και η πραγματικότητα δεν είναι πια ευδιάκριτη.

 

Η Επιστροφή Του Μπεν/Ben Is Back

Σκηνοθεσία: Peter Hedges
Παίζουν: Julia Roberts, Lucas Hedges

O 19χρονος Ben Burns (Lucas Hedges) γυρίζει απροσδόκητα στο πατρικό του το πρωί της Παραμονής των Χριστουγέννων. Η μητέρα του, Holly (Julia Roberts), ανακουφίζεται με την επιστροφή του και τον υποδέχεται εγκάρδια, αλλά ανησυχεί για το εάν είναι όντως αποφασισμένος, όπως υποστηρίζει, να ξεπεράσει τον εθισμό του στα ναρκωτικά. Ένα κρίσιμο 24ωρο ξεκινάει, με νέες συνταρακτικές αλήθειες να έρχονται στο φως, και την αγάπη της μητέρας για τον γιο της να δοκιμάζεται μέσα από σοβαρές προκλήσεις τις οποίες πασχίζει να πολεμήσει κάνοντας τα αδύνατα δυνατά.

 

Η Στολή Του Λοχαγού/Der Hauptmann/The Captain

Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Σβέντκε
Παίζουν: Μίλαν Πέσελ, Φρέντερικ Λάου, Μαξ Χούμπαχερ

Ενώ η Γερμανία συγκλονίζεται από τους τελευταίους σπασμούς του Τρίτου Ράιχ, ένας νεαρός λιποτάκτης της Βέρμαχτ κλέβει τη στολή ενός λοχαγού για να γλιτώσει την εκτέλεση. Η στολή μεταμορφώνει τον στρατιώτη Γουίλι Χέρολντ στον «Λοχαγό Χέρολντ», ο οποίος χωρίς δισταγμό αγκαλιάζει την ωμότητα της ναζιστικής πολεμικής μηχανής. Ο σκηνοθέτης/σεναριογράφος Ρόμπερτ Σβέντκε αποτυπώνει τις τελευταίες μέρες του Απριλίου του 1945 μέσα από το μάτια του στρατιώτη Γουίλι Χέρολντ, που αρχικά τον βλέπουμε να τρέχει για τη ζωή του, αφού τον κυνηγούν Γερμανοί αξιωματικοί να τον εκτελέσουν ως λιποτάκτη. Αφού ξεφεύγει, ο Χέρολντ ανακαλύπτει το εγκαταλελειμμένο αμάξι ενός αξιωματικού με μια στολή Λοχαγού, καλά διπλωμένη στο πίσω κάθισμα. Η στολή, κατά έναν παράξενο τρόπο, είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του, εκείνος τη φοράει και ο απελπισμένος στρατιώτης μεταμορφώνεται στο «Λοχαγό Χέρολντ». Μέσα στο χάος της υποχώρησης κανείς δεν τολμά να του ζητήσει απόδειξη της ταυτότητας του και έτσι ο Χέρολντ ισχυρίζεται πως βρίσκεται σε «μυστική αποστολή» από τον ίδιο τον Φύρερ. Ζώντας διαρκώς με τον φόβο ότι μπορεί να αποκαλυφθεί η απάτη του, ο Χέρολντ αρχίζει σιγά-σιγά να στέκεται στο ύψος ενός αληθινού αξιωματικού: επιπλήττει τακτικά τους υφισταμένους του, ενώ καταφέρνει ακόμα και να εκτελέσει λιποτάκτες. Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα και γυρισμένο σε φωτεινό μαυρόασπρο φορμά, «Η Στολή του Λοχαγού» εξερευνά την πτώση της ανθρωπότητας στο σκοτάδι όταν συνηθισμένοι άνθρωποι απλώς αποκτούν την εξουσία μιας στολής.

 

Το Βράδυ Που Έφαγε Τον Κόσμο/The Night Eats The World/La Nuit A Dévoré Le Monde

Σκηνοθεσία: Ντομινίκ Ροσέ
Παίζουν: Άντερς Ντάνιελσεν Λίε, Γκολσιφτέ Φαραχανί, Ντενί Λαβάν

Ξυπνώντας σε κάποιο διαμέρισμα μετά από ένα ξέφρενο πάρτυ, ο Σαμ έρχεται αντιμέτωπος με μια φριχτή πραγματικότητα: Ένας στρατός από ζόμπι έχει εισβάλλει στους δρόμους του Παρισιού και εκείνος είναι ο μοναδικός επιζών. Τρομοκρατημένος, κλείνεται μέσα στο κτήριο και οργανώνει την επιβίωσή του. Αναρωτιέται πόσο καιρό μπορεί να αντέξει στη σιωπή και στη μοναξιά και η απάντηση έρχεται όταν ανακαλύπτει ότι τελικά δεν είναι μόνος.

 

Στο Σώμα Της

Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής

Κάθε χρόνο, στις 31 Ιουλίου, οι τελευταίες εναπομείνασες «δεκαπεντίστρες» επιστρέφουν στα κελιά της Μονής της Κοίμησης, στο νότιο άκρο της Θηρασιάς. Για δύο βδομάδες προετοιμάζουν τη Μονή για την γιορτή του Δεκαπενταύγουστου αναπολώντας περασμένες δόξες της παράδοσης του «Δεκαπέντε».

 

Η Ιστορία Της Τζιγιάν/Jiyan’s Story

Σκηνοθεσία: Haluk Ünal

Η επιτυχημένη αντίσταση εναντίον της πολιορκίας του ISIS («Ισλαμικό Κράτος») στο Kobane, όπου το εντυπωσιακά υψηλό ποσοστό των γυναικών μαχητών προκάλεσε την προσοχή του κόσμου, βρέθηκε στο προσκήνιο της παγκόσμιας κοινής γνώμης τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο, η σημασία της «Επανάστασης των Γυναικών» δεν συνίσταται μόνο στην καταπολέμησή του ISIS από πλευράς τους, αλλά έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι πρόκειται για ένα πείραμα ριζοσπαστικής δημοκρατίας που βασίζεται σε πλουραλιστικές, συμμετοχικές και οικολογικές αρχές. Η πιο εντυπωσιακή πτυχή αυτού του πειράματος είναι ο κεντρικός ρόλος που οι γυναίκες ενεργά διαδραματίζουν στην κοινωνική αλλαγή. Έχουν υπάρξει κάποια κοινωνικοπολιτικά σχόλια όπως επίσης και δημοσιογραφικές αναφορές πάνω σε αυτά τα γεγονότα, αλλά κανένα από αυτά δεν παρέχει μια αντίληψη για το πως βιώνονται σε προσωπικό επίπεδο και ενόσω το φαινόμενο αυτό εξελίσσεται. Η ταινία βασίζεται στην προσωπική ιστορία και την αφήγηση μιάς γυναίκας πρωταγωνίστριας, που οραματίζεται μια φεμινιστική, οικολογική επανάσταση.